بیمه تکمیلی زایمان

بیمه تکمیلی زایمان

خانواده های که چشم به راه به دنیا آمدن فرزند خود هستند در کنار خوشحالی معمولا نگرانی هایی درباره هزینه پزشکی دوران بارداری ، آزمایشات مادر و جنین و همچنین هزینه زایمان را تجربه تجربه کنند.

بهترین راه برای کاهش این نگرانی ، تهیه بیمه تکمیلی با پوشش زایمان است که توضیحات آن را قبلا در سامینس بیان کرده ایم.
در بیمه تکمیلی سامان تمام هزینه های مربوط به بارداری و زایمان  تحت پوشش قرار دارد از جمله ویزیت ، آزمایشات ، سونوگرافی ، بستری و زایمان طبیعی و سزارین.
آیا هزینه غربالگری جنین تحت پوشش بیمه تکمیلی سامان قرار دارد؟
در گذشته اما تفاوتی بین بیمه های تکمیلی گروهی(شرکتی) و بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده وجود داشت آن بود که موارد مربوط به غربالگری جنین و ناهنجاری جنین ، فقط در بیمه های گروهی پوشش داده می شد و در بیمه تکمیلی انفرادی غربالگری جنین تحت پوشش نبود.

اما بیمه سامان در طرح SME بیمه تکمیلی ، هزینه های غربالگری را پرداخت می نماید.

برای اینکه بهتر بدانید چه مواردی جزو غربالگری محسوب می شوند جدول زیر را مشاهده کنید که هم آزمایشات مربوط به غربالگری در آن قید شده هم سونوگرافی های غربالگری در آن درج شده است.

غربالگری جنین و ناهنجاری جنین شامل چیست؟
سونوگرافی غربالگری
آزمایشات غربالگری
nstafp
اکوی قلب جنینnipt
نوار مغزی جنین
inhibin
انومالی اسکنdouble marker
nt.Nb
triple marker
مارفورماسیون
qoua marker
کالرداپلر رحم حامله
b.h.c.g  (به تنهایی قابل پرداخت است)
غربالگری سه ماهه اول و دوم و سوم
papp
بررسی رشد ناهنجاری جنین یا  iugr
karyo type

تمام هزینه های  آزمایش ، تصویربرداری و تست در بیمه تکمیلی انفرادی سامان تحت پوشش است و هزینه آنها با 10 درصد فرانشیز پرداخت می شود.
عزیزانی که قصد دارند به هدف تامین هزینه های زایمان و هزینه های پزشکی دوران بارداری از بیمه تکمیلی سامان ، طرح خانواده و انفرادی استفاده کنند این نکته را مد نظر داشته باشند که دوره انتظار زایمان در بیمه تکمیلی انفرادی سامان 9 ماه تمام است. به این معنا که در صورتی هزینه زایمان بیمه شده پرداخت میگردد که در روز زایمان (سزارین یا طبیعی) 9 ماه تمام از شروع بیمه نامه گذشته باشد.

آیا فرد باردار می تواند بیمه تکمیلی انفرادی سامان تهیه کند؟
بله. هر فردی اعم از باردار یا غیر آن میتواند بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده سامان را داشته باشد با این توضیح که خانم های باردار به همراه فرم های مربوطه که باید پرشود تصویر آخرین سونوگرافی و آزمایش خود هم ضمیمه کنند تا برای پزشک بیمه سامان ارسال گردد.
بعد از صدور بیمه نامه ، بیمه شده میتواند از تمام بند های بیمه نامه از جمله آزمایش ، ویزیت ، دارو و … استفاده کند. اما به علت اینکه تا زمان زایمان کمتر از 9 ماه از آغاز بیمه می گذرد ، در نتیجه بند زایمان برای ایشان قابل استفاده نیست و باید هزینه زایمان را خودشان بپردازند.

بعد از تولد فرزند تا یک ماه فرصت هست که اسم نوزاد به بیمه نامه والدین اضافه گردد تا نوزاد هم تحت پوشش بیمه  تکمیلی سامان قرار گیرد.
نویسنده: صادق ملک محمدی

اگر سوال یا ابهامی درباره مطالب این مقاله دارید شماره تماس خود را وارد کنید تا به سوالتان پاسخ داده شود

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]