تفاوت بیمه حوادث انفرادی با بیمه تکمیلی انفرادی سامان در این است که بیمه حوادث انفرادی تنها هزینه‌های پزشکی ناشی از وقوع حادثه را پرداخت می‌نماید؛ ولیکن بیمه تکمیلی سامان هزینه‌های پزشکی را که منشاء آنان حادثه و بیماری باشد را پرداخت می‌نماید.

بیمه حوادث انفرادی

یکی از زیر شاخه‌های بیمه اشخاص، بیمه حوادث سامان می‌باشد که خود به 2 دسته بیمه حوادث انفرادی و بیمه حوادث گروهی تقسیم می‌گردد. بیمه حوادث انفرادی در مقابل انواع حوادث از شخص بیمه شده حمایت می‌کند.

فرقی ندارد که این اتفاق کجا، کی و در چه شرایطی پیش می‌آید. در هنگام مشکلات و سختی می‌توان برای حمایت‌های مالی روی بیمه حوادث انفرادی حساب باز کرد.

با اهمیت‌ترین اتفاقاتی که تحت پوشش بیمه حوادث انفرادی هستند شامل مسمومیت، غرق شدن، تأثیر گاز، بخار و یا مواد خورنده مثل اسید، مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند سیاه زخم و کزاز، گزیدگی و هاری، اقدام نمودن به نجات افراد و اموال از حادثه و خطر، برق گرفتگی، سوختگی، سوانح ناشی از رانندگی، حمله حیوانات و سقوط کردن از ارتفاع می‌باشد.

بیمه حوادث انفرادی و پوشش‌های اصلی آن

جبران‌های اصلی بیمه حوادث انفرادی خطرات اصلی می‌باشند که تحت پوشش کلیه بیمه‌های انفرادی قرار دارند. فرد تحت پوشش بیمه قادر است پوشش‌های دیگر را نیز به بیمه نامه خود اضافه کند. پوشش‌های اصلی حوادث انفرادی موارد ذیل را شامل می‌شود:

غرامت فوت : زمانی که اتفاقی که تحت پوشش بیمه حوادث انفرادی باشد، به فوت بیمه گذار منجر گردد؛ بیمه گر وظیفه دارد سرمایه فوت را به ذینفعان بیمه گذار پرداخت کند.

سرمایه نقص عضو و فوت : زمان عقد قرارداد بیمه نامه، شخص بیمه گذار بهای سرمایه فوت را مشخص می‌کند. به طور معمول بهای سرمایه فوت یک مقدار حداکثری دارد و این میزان حداکثر به توانایی شرکت بیمه در پرداخت سرمایه فوت وابسته می‌باشد. یکی از عوامل دارای تأثیر در حق بیمه حوادث انفرادی، بهای سرمایه فوت می‌باشد.

از کار افتادگی دائم یا غرامت نقص عضو(کلی یا جزئی): نقص عضو و یا از کارافتادگی دائم چه کلی و چه جزئی، یکی دیگر از جبران‌های اصلی بیمه حوادث انفرادی می‌باشد.

در صورتی که به دلیل بروز یکی از اتفاقات تحت پوشش بیمه نامه، شخص بیمه گذار دچار تغییر شکل، قطع و یا از دست دادن توانایی انجام کار بخشی از اعضای بدن شود، می‌بایست بیمه گر براساس بیمه نامه سرمایه فوت و نقص عضو را به بیمه گذار بپردازد؛ به شرط اینکه حداکثر تا دو سال بعدی از بروز حادثه عواقب آن بروز کند.

آن مواردی که در این گروه قرار می‌گیرند، پرداخت کل بهای سرمایه بیمه را شامل می‌شوند. این موارد عبارتند از:

  • از کار افتادگی به صورت دائم و کامل و یا قطع هر دو دست حداقل از مچ
  • از کار افتادگی به صورت دائم و کامل و یا قطع هر دو پا حداقل از مچ
  • نابینایی به صورت کامل و دائم در هر دو چشم
  • از دست دادن هر دو پنجه در پا
  • قطع کامل نخاع
  • از کار افتادگی دائم و کامل و یا قطع یک دست و یک پا حداقل از قسمت مچ
  • برداشتن فک پایین
  • غرامت نقص عضو در بیمه حوادث انفرادی
  • ناشنوایی به صورت دائم و کامل در هر دو گوش
  • غرامت نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم جزئی

موارد جای گرفته در این دسته از نقص عضو جزئی یا از کارافتادگی به حساب می‌آیند و غرامت آن معادل درصدی از سرمایه بیمه می‌باشد.

خرید بیمه حوادث انفرادی

کپی کارت ملی و شناسنامه برای خرید این نوع از بیمه الزامی بوده و می‌بایست نماینده را نسبت به شغل خود خبردار کنید؛ بعد با توجه به نوع غرامت‌های درخواستی و شغل خود، بیمه‌گر حق بیمه را محاسبه می‌نماید. بعد از پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه صادر می‌شود.

در نمایندگی بیمه سامان کد 5125 محمودی  داشتن اسکن مدارک هم کافی می‌باشد.

بیمه تکمیلی انفرادی

می‌بایست بدانید که بیمه‌های تکمیلی در ایران به صورت انفرادی و گروهی ارائه می‌گردند؛ البته که بیمه‌های تکمیلی در اکثر موارد به صورت گروهی ارائه می‌گردند، ولیکن بعضی از شرکت‌های بیمه اشخاص را به صورت انفرادی با پوشش‌های کامل بیمه می‌نمایند.

یکی از انواع بیمه تکمیلی سامان که نسبت به سایر انواع بیمه تکمیلی، مزایای بسیار زیادی دارد تحت عنوان بیمه تکمیلی انفرادی سامان ارائه می‌شود. در حقیقت چنانچه یک شخص خودش را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد، بیمه تکمیلی انفرادی انجام داده است.و میتواند برای دریافت هزینه ها از بیمه تکمیلی اقدام کند.

چندین گروه گوناگون هستند که قادرند از بیمه تکمیلی انفرادی بهره بگیرند. زنان خانه‌دار، افراد دارای شغل‌های آزاد و فریلنسرها از سری این اشخاص هستند.

مزایای بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی سامان و مزایای آن، در پوشش‌های بیمه‌ای ذیل خلاصه می‌گردد:

  • جبران هزینه‌های پاراکلینیکی
  • پرداخت هزینه‌ها در زایمان
  • جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی ویژه
  • پرداخت کردن هزینه‌های جراحی سرپایی
  • پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی
  • پرداخت هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان‌ها
  • پرداخت نمودن هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم(تار دیدگی تصاویر)
  • عدم تعلق مالیات به بیمه تکمیلی

دریافت بیمه تکمیلی انفرادی چه شرایطی دارد؟

تمامی افراد می‌توانند بیمه تکمیلی انفرادی را تهیه نمایند؛ زیرا دریافت این نوع بیمه شرایط محدودکننده‌ای ندارد. شرایط بهره گیری از بیمه تکمیلی انفرادی را در ذیل برای شما آورده ایم.

  • شخصی که تصمیم گرفته است تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد، می‌بایست به سن قانونی رسیده باشد.
  • می‌بایست بیمه‌گذار درخواست خود را مبنی بر دریافت نمودن بیمه تکمیلی ارائه کند.
  • بیمه‌گذار می‌بایست علاوه بر پرکردن فرم درخواست بیمه تکمیلی، معاینات پزشکی و آزمایشات را در صورت احتیاج انجام دهد.

البته لازم به ذکر است که دوره انتظار بیمه تکمیلی انفرادی برای جراحی سه ماه و برای زایمان نه ماه می‌باشد.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای بیمه‌گذار

اینکه انتخاب شما چه پوشش و طرحی را در بیمه تکمیلی شامل می‌شود، تاثیری مستقیم روی بهتر بودن بیمه تکمیلی خواهد داشت؛ ولیکن در حالت جامع، بهترین بیمه تکمیلی طرح افرا بوده که تمامی پوشش‌های بیمه‌ای با سقف تعهدات کافی را در برمی‌گیرد.

با بالا رفتن سن، احتمال به وجود آمدن مشکلاتی برای شنوایی، بینایی و یا حتی سکته‌های مغزی و قلبی بالا می‌رود. به همین دلیل به اشخاصی که بالای 60 سال سن دارند توصیه می‌شود که علاوه بر دریافت تمامی پوشش‌ها، سقف تعهدات خود را برای غرامت هزینه‌های درمانی زیر بالا ببرند:

  1. شکستگی و در رفتگی
  2. هزینه خریداری سمعک و عیوب انکساری دو چشم
  3. سونوگرافی
  4. نوار مغز
  5. انواع اسکن و …

 

خرید آنلاین بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه حوادث انفرادی

یکی از طرق خرید این دو نوع بیمه، خرید از سامانه‌های خرید آنلاین بیمه سامان می‌باشد. در نمایندگی 5125 محمودی بیمه سامان، می‌توانید شرایط و حق بیمه را مشاهده کنید و با توجه به نیاز خود به خرید بیمه اقدام کنید.

این روش از خرید امکان مقایسه را به شما داده و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید در هرجا که هستید ، بیمه مورد نظر خود را خریداری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]