منظور از بیمه مسئولیت بی نام و بیمه با نام چیست؟

برای بیشتر مشاغل، بیمه مسئولیت به عنوان یک بیمه نامه بسیار مهم تلقی می شود، زیرا انتقال مسئولیت از طرف بیمه شده به شرکت بیمه را تسهیل می کند و بار مالی اشخاص ثالث را کاهش می دهد. این بیمه به دو شکل ارائه می شود که شامل بیمه مسئولیت بی نام و بیمه مسئولیت بانام است که هر کدام متناسب با نیازهای خاصی تدوین گشته اند و با هم تفاوت هایی دارند. بیمه مسئولیت بی نام بیشتر برای شرکت هایی با گروه های کارمندان متغیر و تعداد بالا مناسب تر است. در این مطلب، به شرح و بررسی کامل بیمه مسئولیت بی نام خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا تفاوت های بین بیمه مسئولیت بی نام و با نام را بررسی کنیم.

بیمه مسئولیت چیست؟

یکی از مواردی که کارفرما موظف به انجام آن است پوشش هزینه های وارد شده در محل کار به کارکنان است. اینجاست که بیمه مسئولیت برای جبران این گونه خسارات وارد عمل می شود. به عنوان مثال، اگر یک کارمند به دلیل ریزش سقف محل کار آسیب ببیند، بیمه مسئولیت بی نام این خسارات را پوشش می دهد. با این حال، در صورت عدم وجود بیمه مسئولیت، کارفرما به تنهایی پاسخگوی این هزینه ها است.

منظور از بیمه مسئولیت بی نام چیست؟

در برخی از کسب و کار ها، پرسنل و کارکنان افراد ثابتی نیستند، در این گونه کسب و کار ها، کارفرما برای خرید بیمه مسئولیت باید اسامی کارکنان خود را به شرکت بیمه اعلام نماید و در صورت تغییر این افراد موظف است، اسامی کارکنان جدید را در یک الحاقیه مجدداً به بیمه گر اعلام کند، برای جلوگیری از این مشکل، کارفرما می تواند بیمه مسئولیت بی نام خریداری نماید.

با بیمه مسئولیت بی نام، هویت و اسامی کارکنان به بیمه گر داده نمی شود و فقط تعداد آن ها در بیمه نامه ذکر می شود. در بیمه مسئولیت بین نام اسامی پرسنل به شرکت بیمه اعلام نمی شود، بلکه تعداد آن ها در بیمه نامه ذکر خواهد شد.

منظور از بیمه مسئولیت بی نام چیست

این نوع بیمه مناسب مشاغلی است که جابجایی مکرر کارکنان را تجربه می‌کنند. توجه به این نکته ضروری است که اگر بیمه مسئولیت با نام را برای چنین مشاغلی انتخاب کنید و حادثه ای برای کارمند جدیدی اتفاق بیوفتد که نام او در لیست بیمه رد نشده باشد، شرکت بیمه گر هزینه ها را پوشش نخواهد داد و کارفرما مسئولیت کامل جبران خسارت را دارد.

یکی از موارد که باید به آن توجه داشته باشید این است که در بیمه مسئولیت بی نام،‌ در صورتی که حادثه ای برای یکی از کارکنان اتفاق بیوفتد رابطه بین کارفرما و کارکنان استعلام می شود.

بیمه مسئولیت بانام چیست؟

بیمه مسئولیت با نام بیمه نامه ای است که شامل ارائه نام کارکنان به شرکت بیمه است. در صورت بروز حادثه برای این افراد، بیمه گر موظف است خسارات ناشی از آن را پوشش دهد. این نوع بیمه برای مشاغلی که کارمند ثابت و دائمی دارند مناسب است. در این بیمه نامه کارفرما ملزم است برای هر نیروی کارجدید، یک الحاقیه شامل اطلاعات هویتی فرد استخدام شده به شرکت بیمه ارائه دهد.

قیمت بیمه مسئولیت بی نام چقدر است؟

قیمت بیمه مسئولیت بی نام و یا بانام تحت تأثیر عوامل متعددی تغییر می کند و به همین علت امکان تعیین مبلغ مشخص را غیرممکن می کند. عواملی مانند تعداد و شغل افراد بیمه شده، میانگین سنی آنها، خطرات مربوط به بیمه نامه، محدودیت های پوشش (سقف پوشش ها) و بندهای خاص بیمه مسئولیت، همگی نقش اساسی در تعیین نرخ بیمه مسئولیت دارند.

شرایط بیمه بی نام چیست؟

شرایط بیمه مسئولیت سؤالی است که اغلب در مورد بیمه مسئولیت بی نام مطرح می شود. بیمه مسئولیت بی نام شرایط و ضوابط خاصی ندارد و تمامی افراد و کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند. برای کارفرمایانی که با نیروی کار زیادی سر و کار دارند که در آن تعداد کارکنان در نوسان است و تغییر می کند، یکی از بهترین گزینه ها بی شک بیمه مسئولیت بی نام است.

بیمه مسئولیت بی نام بهتر است یا بیمه مسئولیت بانام

از توضیحات ارائه شده، احتمالاً متوجه شدید که کدام بیمه با کسب و کار شما هماهنگ است. به طور کلی، در صورتی که شما کارکنان ثابتی دارید بیمه مسئولیت بانام پیشنهاد سامینس به شماست و در صورتی که کسب و کار شما به گونه ای است که کارکنان دائما در حال تغییر هستند پیینهاد سامینس به شما استفاده از بیمه مسئولیت بی نام است. علاقه مندان به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه مسئولیت بی نام و بیمه مسئولیت بانام، لطفا به صفحه مشاوره بیمه مسئولیت در این وب سایت مراجعه کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]