بیمه مسئولیت شهروندی

بیمه مسئولیت شهروندی چیست؟

زندگی امروز ما آمیخته با ارتباطات جمعی است، باید بدانیم که طبق ‌ماده یک قانون مسوولیت مدنی مصوب ۷ اردیبهشت ۱۳۳۹ هر شخص بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا هر حق دیگر‌ی که به موجب قانون برای افراد ایجاد شده لطمه‌ای وارد کند که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسوول جبران خسارت ناشی از عمل خود‌ است.
از همین رو، بیمه سامان محصولی را با نام بیمه مسئولیت شهروندی ارائه داده است که موضوع آن مسوولیت مدنی بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث ) حقیقی یا حقوقی( است که منظور از شخص ثالث در این بیمه نامه، هر شخصی است که هیچ یک از روابط کارفرمایی- کارگری – استفاده کننده از خدمات حرفه ای – استفاده کننده از محصولات تولیدی را با بیمه گذار نداشته و در جریان کار و زندگی روزمره خود در اثر فعل یا ترک فعل غیر عمدی بیمه گذار دچار آسیب بدنی یا زیان مالی شود.
به بیان ساده تر این بیمه مربوط به خسارات سهوی از جانب ما به دیگران است، مثلا هنگام بازدید از یک گالری سهوا صدمه ای به یکی از اجناس آن وارد کنیم . به بیان کلی ما در راستای حمایت از هموطنان ، با بیمه مسئولیت شهروندی آن بخش از مسوولیت شهروندی هر فرد در مقابل دیگر افراد جامعه را که در نتیجه بی‌احتیاطی و غفلت ، به جان یا مال دیگر افراد جامعه لطمه‌ای وارد کند را  تحت پوشش قرار می‌دهیم.
باید بدانیم جبران این هزینه ها الزامی و گریزناپذیر است حتی اگر فردی به سن قانونی نرسیده باشد، سرپرست قانونی وی باید این زیان را جبران کنند.
در دنیا این بیمه را با نام general liability insurance می شناسند و خرسندیم که در ارائه طرح های نوین بیمه ای و بیمه های مطرح بین المللی در کشور پیشرو هستیم.
باید خاطر نشان کرد که بیمه سامان مبتکر و طراح آن است که با اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران درنظر دارد این بیمه‌نامه را در سراسر کشور عرضه کند. افراد بالای ۱۸ سال مخاطب اصلی این طرح هستند که در مراکز فرهنگی- آموزشی و دانشگاه‌ها رفت‌وآمد دارند و هیچ پوششی برای مسوولیت‌هایشان در قبال افراد جامعه، وجود ندارد.
فوت، نقص عضو، هزینه پزشکی و غرامت مالی با توجه به شرایط بیمه‌نامه خطرات تحت پوشش بیمه شهروندی است
این بیمه نامه در سراسر جغرافیای ایران معتبر است.
البته آسیب‌هایی مانند کودک‌آزاری، آزار جنسی، فحش و ناسزا، توهین به حریم شخصی و حقوقی دیگران در هر فضایی تحت شمول این بیمه‌نامه نیست، همچنین آسیب به همسر و فرزندان ناشی از نزاع و درگیری پوشش بیمه ندارد.
بیمه مسوولیت شهروندی به صورت انفرادی و خانوادگی صادر می‌شود که در بیمه‌نامه نام هریک از اعضای خانواده درج و درزمان بروز حادثه‌ای که بر اثر سهل‌انگاری یکی از افراد خانواده پیش آمده و هیچ بیمه‌نامه دیگری آن را پوشش نداده است، بیمه‌گر خسارات را می‌پردازد.
با توجه به خطراتی که تحت پوشش قرار می‌گیرد این بیمه‌نامه قیمت مناسبی دارد که هر خانواده‌ای قدرت خرید آن را دارد.

با بیمه مسئولیت شهروندی سامان ، مطمئن قدم بردار…

جهت دریافت مشاوره از نمایندگی بیمه سامان، سامینس؛فرم زیر را تکمیل کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]